CEROS - COMMUNICATIONS - MANAGEMENT, INNOVATION ET LEGITIMITE

Communications 2025

  • Application de concetp de supply chain managment au secteur des soins médicaux et de réadaptation-le cas des plateaux techniques de réucpération(PTR), Garance Pfulghaupt, Thierry Fouque
  • De Pechpeyrou P.Abdemajid A, Agrebi S, Quinio B, Grandpierre T, Apprendre en s'amusant! Quand l'expérience de visite muséale se vit au travers d'une application gamifiée", AFM 2025
  • Alam S, Lavorata L, Quinio B, "Ai in Marketing Practices: Ethical Stakes for Consumers on Brand Trust. A literature review", AFM 2025
  • Quinio B, Harfouche A, Bakhos-Douailly H,"AI driven organiszational learning: insights from Archaeology and Banking Compliance:"30 ème conférence de l'AIM
  • Quinio B"Intelligence Artificielles génératives: qu'est-ce que cela change pour les managers?"revue soins-cadres janvier-février 2025
  • AI-driven organizational learning: insight from archeology and banking compliance
  • Human-centered approach for a sustainable Storage Location Assignment Problem. MOREIRA Trindade MARIA Alice, RAKIZ Asma
  • A Sustainable Model for Optimizing the Water Supply Chain: Case Study of the Gantour Deposit LABIED Othmane, FENIES Pierre, RAKIZ Asma
  • AI in Marketing Practices: Ethical Stakes for Consumers and Influence on Brand Trust. A literature Review, Shahin Alam
  • Agrebi Sinda & Agrebi Meriem (2025), The effects of AI-based product recommendation systems on consumers’ cross channel behaviors, AMA Global Marketing SIG, Sydney
  • 2025    “Strong sustainability challenges: interrelation between design process and user’s behaviour and impact of rebound effects. Proposal of a theoretical framework”,  EURAM, June, Florence, L.Lavorata, en collaboration avec le projet ANR D-TechnoSS (1er auteure)
    2025    “Consequences of CSR’s as perceived by French Consumers on Champagne Brand Image: Role of Consumers expertise and Product’s Representation”, American Marketing Science, May, Montreal, eL.Lavorata, Y. Gicquel
  • 2025    “AI in Marketing Practices: Ethical Stakes for Consumers and Influence on Brand Trust. A literature Review”,colloque AFM, Mai, Lille,L. Lavorata, S.Alam et B.Quinio
  • 2025    “La consommation de pain recyclé: rôle de l’identité du consommateur et de ses représentations. Une revue de littérature », colloque AFM, Mai, LillL.Lavorata,  B. Bellini et N. Bouroujerdi
  • Athens Journal of Business & Economics, Terro Nawal
    https://www.athensjournals.gr/business/2024-6192-AJBE-Lavorata-03.pdf
  • Consumption and eco-conception: toward a new collaboration? A study among French consumers, Terro N
  •  Understanding Consumer Perception of Eco-Designed Products: Proposal of A Conceptual Framework. A study among French Students, Terro N
  • Peut-on anticiper les apports et les limites des rapports confiés aux corps de contrôle de l’administration ? L’exemple de la déconcentration, Benzerafa Alilat M, Gilbert P

 

Mis à jour le 15 mai 2025